Sujet: Fixons
un rendez – vous. Umawiamy się na spotkanie.
(kliknij w obrazek)
UWAGA! Niektóre ćwiczenia będą wymagały wpisania przez Ciebie całych słów do ćwiczeń interaktywnych. Na naszych klawiaturach nie ma liter z akcentami, dlatego musisz otworzyć sobie nowy dokument testowy i wstawiać tam litery ze znakami, a następnie litery te przekopiować go ćwiczenia z lukami. Jak wstawić litery z akcentami dowiesz się z poniższego filmiku.
Przyjrzyj się wydarzeniom, które znalazły się w kalendarzu gimnazjum im. Jules Ferry, a następnie:
a)
Zapisz w zeszycie notatkę, która przypomni Ci, w jaki sposób
zapisujemy daty:
le
mardi 3 octobre
le
3 octobre
du
16 mars au 2 avril (od ... do ...)
b)
Wybierz jedno zdarzenie z kalendarza gimnazjum i uzasadnij swój
wybór. Zdanie zapisz w zeszycie zaczynając je od "Je
choisis..." - "Wybieram...".
Zadanie nr 2
Przeczytaj
korespondencję sms-ową czterech kolegów, a następnie zaznacz w
zadaniu interaktywnym, na które wydarzenia się wybierają.
Zadanie nr 3
Przyjrzyj
się obrazkom, a następnie zapisz w zeszycie, gdzie
przedstawione osoby idą. Zdanie rozpocznij tak, jak w dymkach przedstawionych na zdjęciu.
Dobierz
pytania do odpowiedzi:
Zadanie nr 5
Wysłuchaj
nagrania, a następnie zapisz w zeszycie odpowiedzi na pytania:
a)
Est – ce qu'ils participent à
la journée
"Portes Ouvertes"?
b)
C'est quand?
c)
Où
est le rendez – vous?
Zadanie nr 6
Uzupełnij luki właściwą formą czasownika "aller". Na końcu każdego zdania, zieloną strzałką wysłuchaj uzupełnionego zdania i powtórz je ćwicząc poprawną wymowę oraz intonację zdania.
Zadanie nr 8
Przenieś do zeszytu poniższą tabelę. Wysłuchaj
nagrania, a następnie zaznacz w tabeli, w których zdaniach słyszysz
łączenie wyrazowe za pomocą dźwieków [t], [z], [w].
Wysłuchaj
nagrania jeszcze raz. Poprawnie powtórz każde zdanie. Możesz
zatrzymywać nagranie tyle razy, ile razy będzie to konieczne, by
dobrze wymówić każde zdanie. Uważaj na łączenia międzywyrazowe.
Wysłuchaj
nagrania, a następnie zapisz w zeszycie odpowiedzi na pytania:
a)
C'est quel jour de la semaine?
b)
Pourquoi Mathis aime aller en cours d'anglais?
c)
Est – ce qu'il y a cours de français
aujourd'hui? Pourquoi?
d)
Quels cours ils ont aujourd'hui?
Uzupełnij brakujące wyrazy w zdaniach.
Po
wykonaniu wszystkich zadań odejdź od komputera.
Wykonaj kilka
skłonów i przysiadów.
Zjedz śniadanie. Masz już przerwę! ;-)
Przed drugim śniadaniem proponuję Ci kilka ćwiczeń, by odpoczęło również twoje ciało. ;-D