autor: Anna Janik

Lekcja 1_R

Sujet: Fixons un rendez – vous. Umawiamy się na spotkanie. 

https://drive.google.com/file/d/1BLGubFF68qU1Jox48KAqvB7u0diC6xD5/view?usp=sharing
(kliknij w obrazek)

UWAGA! Niektóre ćwiczenia będą wymagały wpisania przez Ciebie całych słów do ćwiczeń interaktywnych. Na naszych klawiaturach nie ma liter z akcentami, dlatego musisz otworzyć sobie nowy dokument testowy i wstawiać tam litery ze znakami, a następnie litery te przekopiować go ćwiczenia z lukami. Jak wstawić litery z akcentami dowiesz się z poniższego filmiku.





 PRZYDATNE  POMOCE  DYDAKTYCZNE  DO  NAUKI  ON-LINE

https://pl.pons.com/t%C5%82umaczenie/francuski-polski


Zadanie nr 1

Przyjrzyj się wydarzeniom, które znalazły się w kalendarzu gimnazjum im. Jules Ferry, a następnie:
a) Zapisz w zeszycie notatkę, która przypomni Ci, w jaki sposób zapisujemy daty:
le mardi 3 octobre
le 3 octobre
du 16 mars au 2 avril (od ... do ...)
b) Wybierz jedno zdarzenie z kalendarza gimnazjum i uzasadnij swój wybór. Zdanie zapisz w zeszycie zaczynając je od "Je choisis..." - "Wybieram...".



 Zadanie nr 2

Przeczytaj korespondencję sms-ową czterech kolegów, a następnie zaznacz w zadaniu interaktywnym, na które wydarzenia się wybierają.






Zadanie nr 3

Przyjrzyj się obrazkom, a następnie zapisz w zeszycie, gdzie przedstawione osoby idą. Zdanie rozpocznij tak, jak w dymkach przedstawionych na zdjęciu.


Zadanie nr 4

Dobierz pytania do odpowiedzi:

 

Zadanie nr 5

https://drive.google.com/file/d/1o8_lt4aO1sVCrQpNnAOc7L6UZN0EZPry/view?usp=sharing





Wysłuchaj nagrania, a następnie zapisz w zeszycie odpowiedzi na pytania:

a) Est – ce qu'ils participent à la journée "Portes Ouvertes"?
b) C'est quand?
c) Où est le rendez – vous?


Zadanie nr 6

Przypomnij sobie odmianę czasownika "aller" wykonując następujące ćwiczenie interaktywne:


https://learningapps.org/2169155






Zadanie nr 7

Uzupełnij luki właściwą formą czasownika "aller". Na końcu każdego zdania, zieloną strzałką wysłuchaj uzupełnionego zdania i powtórz je ćwicząc poprawną wymowę oraz intonację zdania.


https://www.lepointdufle.net/ressources_fle/present_aller.htm






Zadanie nr 8

Przenieś do zeszytu poniższą tabelę. Wysłuchaj nagrania, a następnie zaznacz w tabeli, w których zdaniach słyszysz łączenie wyrazowe za pomocą dźwieków [t], [z], [w].

https://drive.google.com/file/d/1g1SlI8kTDKPD6BU0Jux8DV3xL2EqE-2d/view?usp=sharing




Wysłuchaj nagrania jeszcze raz. Poprawnie powtórz każde zdanie. Możesz zatrzymywać nagranie tyle razy, ile razy będzie to konieczne, by dobrze wymówić każde zdanie. Uważaj na łączenia międzywyrazowe.


Zadanie nr 9

Wysłuchaj nagrania, a następnie zapisz w zeszycie odpowiedzi na pytania:

https://drive.google.com/file/d/1o06ZwSJTCd3-UOh8vSbjlIpldX9gHW9X/view?usp=sharing





a) C'est quel jour de la semaine?
b) Pourquoi Mathis aime aller en cours d'anglais?
c) Est – ce qu'il y a cours de français aujourd'hui? Pourquoi?
d) Quels cours ils ont aujourd'hui?

Zadanie nr 10

Uzupełnij brakujące wyrazy w zdaniach.


https://learningapps.org/display?v=pni1f76e220







Po wykonaniu wszystkich zadań odejdź od komputera.
Wykonaj kilka skłonów i przysiadów.
Zjedz śniadanie. Masz już przerwę! ;-)



Przed drugim śniadaniem proponuję Ci kilka ćwiczeń, by odpoczęło również twoje ciało. ;-D