Sujet:
"Je joue au foot" – powtórzenie
materiału do testu, cz. 2
Zrób
uważnie wszystkie zadania zamieszczone w dzisiejszej lekcji. Będą
one stanowiły drugą część podstawy testu, który odbędzie się
drogą internetową w dniach 2 - 3 kwietnia. Dzisiaj nie ma zadań do
oddania nauczycielowi. Poniżej seria zadań powtórzeniowych. Ćwicz
pilnie, bo przed Tobą test. Do ćwiczeń możesz wracać tyle razy, ile razy chcesz. Od razu będziesz wiedział, co zrobiłeś źle. Nie przesyłaj zadań dziennikiem elektronicznym ani mailem.
Terminy
testów:
Klasa
7a – 3 kwietnia (piątek), 1 lekcja
Klasa
7b – 3 kwietnia (piątek), 7 lekcja
Klasa
7c – 2 kwietnia (czwartek), 2 lekcja
1.
Pratiquer le sport.
Poniżej przedstawiam materiał powtórzeniowy, w którym zamieściłam znane Ci już zasady budowania zdań z czasownikami PRATIQUER, FAIRE oraz JOUER. O rodzajnikach, które należy zastosować po tych czasownikach, gdy mówimy o sportach, słyszałeś już na lekcji i masz odpowiednią notatkę w zeszycie. Zerknij do niego.
Uwaga! Klikając w obrazek, będziesz mógł ściągnąć materiał na swój komputer.
Wykonaj ćwiczenia utrwalające te zasady gramatyczne:
2. Umiejętność wypowiadania się o sportach.
Przypomnij sobie ćwiczenia z lekcji, podczas których rozmawialiśmy o sportach. W parach pytaliśmy się na wzajem, jakie sporty lubimy, a jakie trenujemy. Ta umiejętność była również częścią projektu ankietowego. Pytania, o których mowa znajdziesz w swoim zeszycie oraz na stronach 50 i 51 w podręczniku. Umiejętności rozumienia tych pytań oraz odpowiedzi na nie będą dotyczyły kolejne ćwiczenia.
Po wykonaniu poprawnie tego ćwiczenia, zapisz jego wszystkie przykłady w zeszycie.
3. Rozumienie krótkich wypowiedzi. Do zdań polskich dobierz ich francuskie odpowiedniki. Jeśli uznasz za konieczne, możesz dla utrwalenie tych wiadomości wpisać do zeszytu to, co sprawia Ci jeszcze trudność. Uwaga! W teście ćwiczeniowym znajdziesz taką ikonkę:
Ikonka ta pozwala na wyświetlenie testu na całym ekranie komputera.
4. Czasownik "aller". Dobierz osobę do właściwej formy osobowej czasownika. Zerknij do tabelki na stronie 56 w podręczniku.
5. Czasownik "venir". Wpisz właściwą formę osobową czasownika. Zerknij do tabelki na stronie 57 w podręczniku.
Przypomnij sobie ćwiczenia z lekcji, podczas których rozmawialiśmy o sportach. W parach pytaliśmy się na wzajem, jakie sporty lubimy, a jakie trenujemy. Ta umiejętność była również częścią projektu ankietowego. Pytania, o których mowa znajdziesz w swoim zeszycie oraz na stronach 50 i 51 w podręczniku. Umiejętności rozumienia tych pytań oraz odpowiedzi na nie będą dotyczyły kolejne ćwiczenia.
Po wykonaniu poprawnie tego ćwiczenia, zapisz jego wszystkie przykłady w zeszycie.
3. Rozumienie krótkich wypowiedzi. Do zdań polskich dobierz ich francuskie odpowiedniki. Jeśli uznasz za konieczne, możesz dla utrwalenie tych wiadomości wpisać do zeszytu to, co sprawia Ci jeszcze trudność. Uwaga! W teście ćwiczeniowym znajdziesz taką ikonkę:
Ikonka ta pozwala na wyświetlenie testu na całym ekranie komputera.
4. Czasownik "aller". Dobierz osobę do właściwej formy osobowej czasownika. Zerknij do tabelki na stronie 56 w podręczniku.
5. Czasownik "venir". Wpisz właściwą formę osobową czasownika. Zerknij do tabelki na stronie 57 w podręczniku.
Po
wykonaniu wszystkich zadań odejdź od komputera.
Wykonaj kilka
skłonów i przysiadów.
Zjedz śniadanie. Masz już przerwę! ;-)
Przed drugim śniadaniem proponuję Ci kilka ćwiczeń, by odpoczęło również twoje ciało. ;-D