autor: Anna Janik

Lekcja 22_23_R

Sujet: Mon club nature. Praca nad słownictwem. (temat na czwartek)

Sujet: Mon club nature. Ćwiczenia pisemne. (temat na piątek)



Poniższy materiał przewidziany jest na dwie jednostki lekcyjne. Podziel go sobie tak, jak Ci wygodnie. Możesz przerabiać lekcję nawet przez kilka dni. Od Ciebie zależy kiedy i co wykonasz. Powodzenia!



I. Zwierzęta, których nie znamy.

Poniższy link zaprowadzi Cię do strony, na której poznasz zwierzęta w kategoriach:
  • les animaux de comagnie,
  • les animaux de la ferme,
  • les animaux sauvage,
  • les animaux de la forêt,
  • les animaux marins,
  • les oiseaux,
  • les reptiles.
Wypisz w zeszycie po pięciu przedstawicieli poszczególnych grup. Słówka przetłumacz na język polski. Postaraj się, by były to zwierzęta, których nie znasz.




II. Zwierzęta - wypowiedź.

Potrafisz już powiedzieć, czy masz zwierzątko i jakie zwierzę lubisz, czy nie. Czas na wypowiedź bardziej złożoną. Przepisz do zeszytu wypowiedź z poniższego dialogu (drugi myślnik) i na jej podstawie przygotuj swoją (ustnie).

Nowe słowo: par contre - w przeciwieństwie




III. Zwierzęta - opis.


Zapoznaj się z materiałem znajdującym się pod poniższym linkiem (w dolnej części załączonego materiału).

Zwróć uwagę na część, w której przedstawione zostało słownictwo przedstawiające:
  • la taille – rozmiar
  • les habitats des animaux – mieszkania zwierząt
  • la nourriture – pożywienie
  • le caractère – charakter
  • les activités – aktywności



Teraz możesz wykonać poniższe ćwiczenie. Po wybraniu słów z rozwijanej listy kliknij przycisk FINISH i sprawdź poprawność ćwiczenia. Przepisz do zeszytu powstałe opisy.




III. Zwierzęta - wypowiedź pisemna.


Pomagając sobie słownictwem znajdującym się pod poniższym linkiem, opisz po jednym zwierzęciu z każdej grupy wpisanej w twoim zeszycie (punkt I). W opisie napisz:
  • jak to zwierzę wygląda (czy ma ogon, skrzydła, ile łap(ek), pióra, sierść..., jakiego jest koloru, itd.)
  • jakich jest rozmiarów,
  • gdzie mieszka,
  • co je,
  • jaki jest jego charakter,
  • co robi (o aktywności)
UWAGA! Błędy w odmianie czasownika avoir, être oraz czasowników regularnych są już niedopuszczalne! Nie spiesz się. Sprawdź odmianę, jeśli nie jesteś jej pewny(a).



Zadanie zapisz w zeszycie. Zrób zdjęcie opisu i prześlij do sprawdzenia dziennikiem elektronicznym (zakładka: zadanie domowe) lub mailem. Nie każdy uczeń otrzyma ocenę. Zadanie prześlij do 29 maja 2020 r.