Sujet: Mon club nature. Praca nad słownictwem. (temat na czwartek)
Sujet: Mon club nature. Ćwiczenia pisemne. (temat na piątek)
Sujet: Mon club nature. Ćwiczenia pisemne. (temat na piątek)
Poniższy
materiał przewidziany jest na dwie jednostki lekcyjne. Podziel go sobie
tak, jak Ci wygodnie. Możesz przerabiać lekcję nawet przez kilka dni.
Od Ciebie zależy kiedy i co wykonasz. Powodzenia!
Poniższy link zaprowadzi Cię do
strony, na której poznasz zwierzęta w kategoriach:
- les animaux de comagnie,
- les animaux de la ferme,
- les animaux sauvage,
- les animaux de la forêt,
- les animaux marins,
- les oiseaux,
- les reptiles.
Wypisz w zeszycie po pięciu
przedstawicieli poszczególnych grup. Słówka przetłumacz na język
polski. Postaraj się, by były to zwierzęta, których nie znasz.
Potrafisz już powiedzieć, czy masz zwierzątko i jakie zwierzę lubisz, czy nie. Czas na wypowiedź bardziej złożoną. Przepisz do zeszytu wypowiedź z poniższego dialogu (drugi myślnik) i na jej podstawie przygotuj swoją (ustnie).
Nowe słowo: par contre - w
przeciwieństwie
Zapoznaj się z
materiałem znajdującym się pod poniższym linkiem (w dolnej części załączonego materiału).
Zwróć uwagę na część, w której
przedstawione zostało słownictwo przedstawiające:
- la taille – rozmiar
- les habitats des animaux – mieszkania zwierząt
- la nourriture – pożywienie
- le caractère – charakter
- les activités – aktywności
Teraz możesz
wykonać poniższe ćwiczenie. Po wybraniu słów z rozwijanej listy
kliknij przycisk FINISH i sprawdź poprawność ćwiczenia. Przepisz
do zeszytu powstałe opisy.
III. Zwierzęta - wypowiedź pisemna.
Pomagając sobie
słownictwem znajdującym się pod poniższym linkiem, opisz po
jednym zwierzęciu z każdej grupy wpisanej w twoim zeszycie (punkt
I). W opisie napisz:
- jak to zwierzę wygląda (czy ma ogon, skrzydła, ile łap(ek), pióra, sierść..., jakiego jest koloru, itd.)
- jakich jest rozmiarów,
- gdzie mieszka,
- co je,
- jaki jest jego charakter,
- co robi (o aktywności)
UWAGA! Błędy w odmianie czasownika
avoir, être oraz
czasowników regularnych są już niedopuszczalne! Nie spiesz się.
Sprawdź odmianę, jeśli nie jesteś jej pewny(a).
Zadanie zapisz w zeszycie. Zrób zdjęcie
opisu i prześlij do sprawdzenia dziennikiem elektronicznym
(zakładka: zadanie domowe) lub mailem. Nie każdy uczeń otrzyma
ocenę. Zadanie prześlij do 29 maja 2020 r.